Марина Г. закупува смартфон втора употреба от търговец на телефони, който продава както нова техника, така и реновирана такава.
Оказва се, че батерията на телефона се нуждае от смяна на 7мия месец от ползването му от Марина Г. Тя подава искане телефонът да бъде ремонтиран, но търговецът й отказва с довод, че не се предоставя гаранция за закупените стоки втора употреба.
Марина Г се свързва по телефона с ЦАРС "Консенсус". Предоставя чрез ел. съобщение във вайбър копие от договора с търговеца. Заявява, че иска да започне процедура по помирение.
Помирителят изпраща до търговеца искане за предоставяне на становище, заедно с приложения от клиента договор. Посочва, че в законодателството се съдържат текстове за предоставяне на 1 г. гаранция за закупени стоки втора употреба. Марина Г. получава обаждане от търговеца, че смартфонът й може да бъде прегледан и ремонтиран в сервиз на търговеца. Марина Г. получава телефона си след седмица без забележки и продължава да го ползва без да има проблеми с батерията му.