Ирина В. закупува туристически пакет за 5 дневна екскурзия до Унгария.
По време на пътуването една от предвидените в пакета атракции не се провежда. След завръщане Ирина В. изпраща писмо с искане да й се предложи обезщетение за несъстоялата се включена в пакета услуга. Туроператорът В.Б. изпраща отговор след 1 седмица от запитването, в който обяснява, че отпадането на включената атракция е по вина на местен поддоставчик на туристически услуги, за което той не отговаря.
Ирина В. се обръща към ЦАРС „Консенсус“ и описва казуса, като прилага изпратената и получената от туроператора кореспонденция заедно с договора за туристически пакет.
Изпратено е искане за становище от ЦАРС „Консенсус“ до туроператора. Туроператорът изтъква, че желае да участва в производство по помирение. Изготвено е и е изпратено и на двете страни помирително предложение. В същото е посочено, че предлагащият туристическия пакет туроператор носи цялата отговорност за изпълнение на всички туристически услуги, включени в пакета.
В предложението се посочва възможността да се възстанови част от платената цена за екскурзията до Унгария или да се приложи 15 % отстъпка при следващо пътуване. Срокът да се ползва същата е 1 година от сключването на предложеното споразумение.
В отговора към помирителното предложение и двете страни изразяват съгласие за помирение, като потребителят избира да ползва намаление от слдваща услуга при същия туроператор.