Проект
Финансираща организация
Срок на изпълнение
Цели и задачи
Проектът бе изпълнен от сдружение „Младежки алианс- Варна“ като организация- бенефициент, но като експерти в екипа бяха поканени специалисти от ЦАРС “Консенсус“, които работиха активно при изготвянето на аналитичните доклади и предложенията за законодателни промени в сферата на потребителската защита.
Дейностите по проекта съставляваха цялостна програма за осъществяване на реформа в сферата на предоставяне на услуги по алтернативно решаване на потребителски спорове/АРС/, чрез засилено гражданско участие в органите за АРС и процеса на планиране, реализация и мониторинг на услугите за защита правата на потребителите.
Резултати
Като част от изпълнението на проекта бяха организирани среща-дискусия с представители на бизнеса, както и три кръгли маси, едната от които се проведе в град София. На последната присъстваха представители на КЗП, Главна дирекция „Контрол на пазара“ председателя на Обща помирителна комисия към КЗП, РД София; представители от отдел „Международни стандарти и нормативна уредба“ към Омбудсман на Република България, представители на Българската търговско-промишлена палата, Професионалната асоциация на медиаторите в България, както и на социологически агенции, граждански организации, НПО и др. Резултатите от дискусията бяха интегрирани в заключителния доклад, съдържащ конкретни предложения за оптимизиране на законодателството в областта на защита правата на потребителите.
Благодарение на разработките и дейностите по проекта обществеността се запозна с потребността от реорганизация на съществуващия модел на централизирано предоставяне на услуги по АРС, както и с възможностите за преструктуриране на комисиите.
Бе изведен извод, че за обществото е важно да се повиши взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса в процеса на предоставяне на защита на потребителите и разрешаване на потребителските спорове.
Разработените по проекта анализи и основаните на тях препоръки за реформи и нормативни промени дават гласност на нуждите и потребностите на гражданите да предложат мерки за отчетност и ефективност на администрацията на КЗП.
Документи за сваляне
- Механизъм за наблюдение, обратна връзка и оценка от страна на гражданите и бизнеса на взаимоотношенията им с помирителните комисии към Комисията за защита на потребителите гр. Варна,
- ПРЕПОРЪКИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА ОБЩИТЕ И СЕКТОРНИТЕ ПОМИРИТЕЛНИ КОМИСИИ КЪМ КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ /КЗП/ ЧРЕЗ ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ. ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА НОРМАТИВНИ ПРОМЕНИ.