Проект
Финансираща организация
Партньори
Срок на изпълнение
Бюджет
Цели и задачи
Подобряване на езиковите и социалните способности на деца билингви, от различни етнически групи и в неравностойно социално положение, между които деца с физически, психични разстройства и интелектуален дефицит не владеещи добре български език, на възраст от 5 до 18 години. Работата е в посока подобряване на когнитивните и комуникативни способности, развитие на мисленето, речта, въображението, стимулиране и развиване на креативност, работа в група, и подобряване познанията им по български език с цел интегриране в училище и овладяване на учебния материал.
Специфични цели на проекта:
• Развитие на мисленето, въображението, възприятията и комуникативните умения у децата за улесняване интеграцията им в учебния процес и семейна среда;
• Повишаване капацитета на възрастните, обгрижващи деца с такива проблеми;
• Събуждане на детската чувствителност, способност за съпреживяване и изпитване на естетическа наслада при срещи с изкуството;
• Активизиране на творческите заложби и импулси. Мотивиране на желанието за творчески изяви;
• Мобилизиране на въображението и асоциативната памет;
• Създаване на усет към категории като добро-зло, красиво – грозно, трудолюбие - мързел и др.;
• Подобряване на възможностите за трайна социализация на целевата група;
• Непринуденост в общуването при лични изяви и колективни дейности;
• Повишаване информираността сред родители, учебни заведения, други НПО / работещи с деца от целевата група/ за използваната по време на проекта приказкотерапия;
• Повишаване толерантността на обществото към целевата група.
Резултати
- Популяризиране на проекта ”Приказкотерапия- мост между поколенията” сред родители, партньорски НПО-та, общността на хората с увреждания, гражданите на град Варна, чрез изготвяне, отпечатване и разпространение на рекламни материали- дипляни, флаери и брошури.
- Занимания с деца с физически увреждания, психични разстройства и интелектуален дефицит и с техните семейства, оформяне на групи според индивидуалните особености на децата и определяне на график за планираните дейности и мероприятия- приказкотерапия.
- Изработване на книжка с приказки съставени от децата с контури за оцветяване и терапевтична методика за работа с деца с физически увреждания, психични разстройства и интелектуален дефицит.
- Кръгла маса за обсъждане нуждата от интегриране на специализираната работа в училища, детски градини и насоки към родители за овладяване на ежедневни ситуации.