Проект
Финансираща организация
Партньори
Срок на изпълнение
Цели и задачи
- Основна цел на проекта е формиране на умения за намиране на решение на индивидуални и социални проблеми на деца с екранна зависимост и техните родители, както и формиране на умения за преодоляване на екранната зависимост и създаване на умения и мотивация за оползотворяване на свободното време извън екран.
- Задачи:
- - Създаване на пространство за деца в риск и техните родители за общуване извън екрана.
- - Съставяне и издаване на методика за изместване на екранното време, която включва създаване на настолна игра и др. Интерактивни методи за занимания с деца.
- - Апробиране на методиката в рисковата група деца и техните родители като им се предоставят механизми как да комуникират помежду си чрез симулации, ролеви игри, беседи и терапевтични групови занятия.
- - Повишаване на самооценката, самочувствието и намаляване на тревожността у подрастващите чрез различни видове игри, задания и контакти с връстници в групови занятия.
- - Терапевтично обучение на родители в групови тренинги на умения за общуване и взаимодействие с децата им в свободното време.
- - Мотивация за развиване в домашни условия на среда, благоприятна за реални преживявания и споделяне, изключваща екранни стимулации.
Резултати
- - Разработена иновативна експериментална методика за избягване на екранно време
- - Проведени терапевтични сесии с деца за тестване на методиката - 20 деца, преминаха през психологически тренинг за овладяване и превенция на екранна зависимост и подобряване на когнитивните им способности.
- - Проведени терапевтични сесии с родители на деца от целевата група с цел тестване на методиката- 15 родители преминаха през терапевтичен тренинг за подобряване на способностите за общуване с децата и заместване на екрана с живо общуване и съвместни занимания.
- - Корекция, редакция с обобщаване на опита от тестването и отпечатване на методика за избягване на екранно време- 200 бр. отпечатани методики. Генериране на възможност за психолози, педагози, логопеди, педагогически съветници за прилагане на иновативна методика за формиране на емоционална грамотност у децата, за преодоляване на екранната зависимост и подобряване на възможностите за ефективното им социализиране и интегриране.