Ние използваме бисквитки и други, проследяващи, технологии, за да подобрим сърфирането ви в нашия сайт, като ви покажем персонализирано съдържание и реклами, да анализираме трафика на нашия сайт и да разберем откъде идват нашите посетители.
От януари 2016 г. с промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП), се даде възможност на експерти да оказват правна помощ и да решават спорове като бъдат регистрирани от Министерството на правосъдието като орган за алтернативно разрешаване на спорове, включително онлайн. С въведените в законодателството норми в Раздел II и III, в глава Девета на ЗЗП вече има ясно изградена правна рамка и структура за действие на помирителната процедура, която заедно с медиацията създава възможности за алтернативно решаване на потребителски спорове и в България. С Директивата за алтернативно разрешаване, на спорове и транспонирането й в ЗЗП се създаде правна рамка и възможност за организации и физически лица да действат като орган за алтернативно разрешаване на спорове, включително чрез платформа за онлайн посредничество между страните:
http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/adr-odr/index_en.htm
В забързаното ежедневие и при възможностите, които интернет и технологиите създават, ангажирането на време, пари и енергия в съдебно разрешаване на спорове за граждани, физически лица или потребители е отживелица. Формулата как да се отстояват права без това да е абсурдно скъпо, времеемко и непредвидимо като резултат е предложена.
Помирение може да се постигне по спорове, възникнали в секторите и във връзка със следните видове услуги:
Настоящият уеб сайт е изготвен с финансовата подкрепа на Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд и Оперативна програма "Добро управление". Сдружението носи цялата отговорност за съдържанието на уеб сайта и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или оперативна програма „Добро управление“.